DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Teknoloji ve Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 658
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı teknolojinin, tasarımın farklı alanlarında kullanımı için yeni olanaklar ve yaklaşımlar geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • tasarım ve teknoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek,
  • tasarım alanlarında kullanılabilecek yeni teknolojileri algılayabilecek,
  • bu yeni teknolojinin seçilen bir tasarım alanında konsept düzeyinde bir uygulamasının ayrıntılarını açıklayabilecek,
  • yeni teknolojinin uygulanabilirliğinin kuramsal olarak gösterebilecek/kanıtlayabilecek,
  • bu uygulamanın üstünlüklerini ve olumsuzluklarını değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders teknolojinin farklı tasarım alanlarında, günlük yaşamda, tasarlanmış çevremizde ve gelecekte kullanımının felsefi ve politik bakış açılarıyla tartışılmasını amaçlar. İlgili alanlardaki okumalar ve tartışmalar dersin temel yöntemini oluşturacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Yok
2 Teknoloji ve Tasarım Okuma (Trott)
3 Bireysel araştırma projelerinin tartışılması Araştırma projelerinin özeti
4 Yeni teknolojiler ve bireysel çalışma konularıyla ilgili beyin fırtınası Yok
5 Yeni teknolojiler ve moda tasarımı Okuma (Mc Quaid)
6 Yeni teknolojiler ve iletişim tasarımı Okuma (TBA)
7 Yeni teknolojiler ve etkileşim tasarımı Okuma (Moggridge)
8 Yeni teknolojiler ve mimarlık Okuma (Addington)
9 Yeni teknolojiler ve içmimarlık Okuma (Aydınlatma)
10 Yeni teknolojiler ve endüstriyel tasarım Okuma (Wang vd.)
11 Literatür tarama ve gelişim – öğrenci sunumları Sunum ve gelişme raporu
12 Bireysel araştırma konularına yönelik önerilen uygulamaların tartışılması Yok
13 Bireysel araştırma konularına yönelik önerilen uygulamaların tartışılması Yok
14 Ara Sınav Tüm konular
15 Öğrenci sunumları Sunum ve son rapor
16 Değerlendirme
Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Paul Trott, Innovation Management and New Product Development, Pearson Education, 4th ed. (2008); J. R. Bessant, M. Bruce, Design in Business: Strategic Innovation Through Design, Financial Times Management (2002); Matilda McQuaid, Extreme Textiles, Princeton Architectural Press, New York (2005); M.D. Addington, Smart Materials and New Technologies for the Architecture and Design Professions, Architectural Press Amsterdam (2005); Bill Moggridge, Designing Interactions, MIT Press Cambridge (2007)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
1
30
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
70
Seminer/Çalıştay
1
40
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest